SLiM leren leren & plannen

3 maanden programma voor middelbare scholieren om te leren plannen & leren op de manier die bij ze past.
Voor betere resultaten, meer zelfvertrouwen en motivatie & minder stress in huis.

Beste ouder van een middelbare scholier,

Ik ben Pauline Jonker en ik leer middelbare scholieren om te leren en te plannen op een manier die bij ze past.
Waardoor ze de resultaten behalen die passen bij wat ze kunnen. En leren met motivatie, plezier en zelfvertrouwen.

Het is mijn missie dat alle kinderen in Nederland leren met motivatie en plezier. Ik vind het super dat ik daar met Maak mij wat wijs!, "meer dan een steentje" aan bij kan dragen!

Als jij dit leest, betekent dit dat jij je ook wel eens zorgen maakt om je kind. Misschien ben je bang dat hij/zij blijft zitten.
Zie je dat je zoon/dochter onder zijn niveau presteert.
Merk je dat je kind gestrest, onzeker en/of gefrustreerd raakt of al is.
Of zie je dat je kind de vaardigheden nog mist om effectief te kunnen leren en plannen.

Met als gevolg dat jullie regelmatig ruzie hebben over huiswerk. Je ziet dat je kind onzeker is/wordt en de motivatie om te leren steeds minder wordt.
Het gevaar is dat je kind straks helemaal geen motivatie meer heeft voor school en afzakt naar een lager niveau.​

Maar wat zou het voor jou betekenen als je kind op een effectieve manier kan leren en plannen? En daardoor met zelfvertrouwen, plezier en motivatie leert?
Zelfstandig is en jou om hulp vraagt wanneer dit nodig is?

Spreekt dit jou aan?

Dan ben je vast blij als ik je vertel dat ik de oplossing heb en dat ik er ben om jou en je kind te helpen.

Pauline Jonker
leren leren

Zou het niet geweldig zijn als....

1.
Je kind in minder tijd betere resultaten behaalt? 

Je kind kent verschillende manieren om te leren en te plannen en weet welke manieren het beste werken. Daardoor kan je kind effectief huiswerk maken. Dit scheelt een hoop tijd en je kind behaalt hierdoor betere resultaten.

2.
Je kind zelf de verantwoordelijkheid neemt?

Je kind heeft inzicht in zijn/haar eigen gedrag en de gevolgen hiervan. Hierdoor maakt je kind bewuste keuzes. Je kind kan een doel stellen en een plan maken om dit doel te bereiken. Je kind vraagt hulp wanneer dit nodig is.

3.
Je je kind meer los kunt laten?

Je kind weet hoe te leren en te plannen. Ook neemt hij/zij de verantwoordelijkheid voor zijn/haar eigen gedrag. Dit zorgt ervoor dat jij je kind met vertrouwen los kunt laten. Omdat je weet dat hij/zij om hulp vraagt als dit nodig is.

4.
Er veel minder ruzie en stress is over school?

Jullie weten hoe je met elkaar kunt praten over school en huiswerk. En kunnen hier samen goede afspraken over maken. Hierdoor is er veel minder stress en ruzie over huiswerk in huis. En is er weer meer ruimte voor leuke dingen.

leren leren
  • Een planning maken
  • Een planning uitvoeren
  • Doelen stellen
  • Een plan maken om het doel te behalen
  • Woordjes leren
  • Samenvatten
  • Mindmappen
  • Jezelf overhoren
  • Concentreren
  • Discipline om een doel te bereiken
  • Reflecteren op een toets
  • Een foutenanalyse maken van een toets
  • Reflecteren op eigen gedrag
  • Om hulp vragen
  • Successen te vieren
  • Erop te vertrouwen dat hij/zij het wel kan.
Faalangst
Om je een idee te geven van de grote impact van het programma.....

De grootste verandering zit 'm in een verandering van denken die tijdens het programma ontstaat.

De volgende uitspraken deden leerlingen na een aantal weken (en ze zeiden dit niet alleen, ze deden het ook ;)):

  • Ik heb nog steeds geen zin om huiswerk te maken, maar nu doe ik het gewoon. Daardoor houd ik meer tijd over voor andere dingen.
  • Ik kan maar beter meteen beginnen, dan ben ik klaar.
  • Ik kan het wel.
  • Het lukt me zelf wel.
  • De volgende keer ga ik het anders doen. Ik ga .... doen.​
  • Ik heb meer overzicht door het plannen, het is veel rustiger in mijn hoofd.
  • Het gaat goed met me. Ik zit veel beter in mijn vel.

Dit zeggen andere mensen.....

Marc Stevens ( Web Design Media )

 "Fijn dat jouw programma echt toegevoegde waarde heeft voor hem."

Ha Pauline,
Nou dat klinkt goed! Fijn dat jouw programma echt toegevoegde waarde heeft voor hem. Volgens mij klinkt het ook tussen jullie.
Philip kwam na het gesprek meteen bij me ivm overhoren. Top! We hebben afgesproken dat zijn vader scheikunde overhoort en dan komt de maandag niet goed uit. Dus hij gaat nu met zijn vader overleggen of hij wil overhoren op zaterdag aangezien zondag zijn huiswerkvrije dag is.
Fijn dat je de telefoonafleiding bovenwater hebt gekregen en aan een oplossing werkt.
Fijne week en bedankt voor je effort bij Philip. Gr. Eljo
Eljo (Moeder Philip, 3 havo). Mail gestuurd na 5 weken deelname aan het programma.
Marc Stevens ( Web Design Media )

"Pauline weet de juiste snaar te raken; niet betuttelend, niet te populair, maar op een coachende manier ondersteuning bieden en inzicht geven.
Èn hem erop aanspreken als zaken niet geregeld zijn, op een manier die bij jongeren werkt. Soms met humor, soms streng.”

Rens zit in de 2e klas van de Havo. Het komt hem niet aanwaaien en moet vooral voor de talen en de “lees-vakken” hard werken om voldoendes te halen. Mede door de dyslexie kosten de talen hem zo veel tijd en energie dat dit ten koste gaat van de tijd die hij aan de andere vakken (en vrije tijd…) zou kunnen besteden.

Wij merkten dat Rens ondanks zijn vele uren leerwerk, de stof niet kende en dus ook onvoldoendes haalde. Terwijl met zeer intensieve begeleiding en gedoceerd leren de leerstof wel blijft hangen.

Maar die intensieve begeleiding geeft ook spanningen tussen ons en Rens. Wanneer je als ouders alleen maar over huiswerk kan praten, blijft er weinig ruimte over voor andere ouder-kind onderwerpen. Ook levert de huiswerkplanning en de af te spreken doelen voer voor discussie.

De begeleiding van Pauline zorgt ook voor rust tussen Rens en ons. Doordat “vreemde ogen” de planning helpen maken en waar nodig duidelijke doelen geven, levert dat geen discussie. Daarnaast heeft Rens geleerd een handig overzicht te maken, waardoor duidelijk is wat hij op welke dag moet doen.

Natuurlijk speelt ook mee dat er een klik tussen Pauline en Rens is. Pauline weet de juiste snaar te raken; niet betuttelend, niet te populair, maar op een coachende ma nier ondersteuning bieden en inzicht geven. Èn hem erop aanspreken als zaken niet geregeld zijn, op een manier die bij jongeren werkt. Soms met humor, soms streng.”

Marjolein (moeder Rens, 2 havo)
Marc Stevens ( Web Design Media )

"We merken, na 4 lessen, al verandering in zijn houding, erg leuk om te zien dat hij zich zelfstandiger opstelt met huiswerk maken."

Pepijn is erg enthousiast over de lessen. We denken zeker dat het bijdraagt! Het is fijn om het overzicht van jou te krijgen. Hij vertelt er trouwens zelf ook goed over. En we merken, na deze 4 lessen, al verandering in zijn houding, erg leuk om te zien dat hij zich zelfstandiger opstelt met huiswerk maken.

Ik heb met hem overlegd of hij het zag zitten om, in het nieuwe schooljaar, de eerste start met mij te maken qua plannen, maar dan alleen als hij dat zag zitten. Ik wil namelijk geen discussies over huiswerk en plannen. Hij weet dat ook. Maar leuk genoeg kiest hij er zelf voor om vanaf het begin naar jou te gaan. Verstandige beslissing vonden wij ook. Zo kunnen wij ons richten op het ondersteunen als het nodig is, en ben jij degene die hem leert plannen. Ik geloof dat hij jouw adviezen ook beter aanneemt, vreemde ogen dwingen ;)

Ik vind het vooral fijn dat hij zelf graag wil.

Marianne (Moeder Pepijn, 1 TL/havo)

Zo ziet het programma eruit:

  • Week 1: Beginsituatie
    Waar staat je kind aan het begin van dit programma? Welke voorwaarden zijn er nodig om te kunnen leren? Hoe zit het met de plek waar huiswerk wordt gemaakt?
  • Week 2: mindset & doelen stellen
    Informatie over verschillende mindsets en hoe je deze kunt veranderen. Je zoon/dochter gaat aan de slag met het stellen van doelen en maakt een plan om aan de doelen te werken.
  • Week 3: plannen
    Je kind leert om een lange termijnplanning, weekplanning en dagplanning te maken.
  • Week 4: leerstrategieën
    Informatie over verschillende leerstrategieën. Je kind leert welke strategieën het beste bij hem/haar passen.
  • Week 5: actief leren & samenvatten
    Je kind leert hoe je actief kunt leren en hoe je kunt samenvatten. Met handig stappenplan.
  • Week 6: mindmappen & woordjes leren
    Deze week gaan we aan de slag met mindmappen. Je kind leert waarom dit handig is en hoe je er één maakt. Ook laat ik 2 manieren zien om woordjes te leren, dan kan je kind kiezen wat er het best bij hem/haar past.
  • Week 7: concentratie & discipline
    Hoe is het gesteld met de concentratie van jouw kind? Je kind leert wat hij/zij kan doen om ervoor te zorgen dat het concentreren beter gaat.
  • Week 8: hoe gaat het?
    Deze week kijken we naar de doelen die je kind in het begin gesteld heeft. Hoe gaat het nu en hoe gaan we de komende weken verder?
  • Week 9: leren voor een toets
    De laatste belangrijke dingen voor het leren van een toets. Het leggen van verbanden en hoe weet je nou of je de lesstof goed genoeg kent?
  • Week 10: na de toets
    De toets is gemaakt. Je kind leert om te reflecteren op hoe het leren voor de toets en de toets zelf gegaan is. Wat ging goed en werkte goed en wat kan de volgende keer beter anders?
  • Week 11: toepassen
    Je kind heeft de afgelopen weken heel veel informatie gekregen en dingen geprobeerd. Nu gaan we het toepassen.
  • Week 12: doelen evalueren & hoe verder?
    We gaan evalueren hoe het de afgelopen tijd gegaan is en of de doelen behaald zijn. Ook kijken we vooruit. Je kind maakt een plan voor de komende tijd.

Zo werkt het....

    Na de aanmelding en betaling kun je inloggen in de online leeromgeving. Daar vind je per week video's, uitleg, stappenplannen, checklists en opdrachten. Daar kan je kind stap voor stap mee aan de slag.

    Elke week ontvangt je zoon/dochter een mail met informatie over wat we die week gaan doen.

    Als je kiest voor het PLUS of VIP programma, dan maken we afspraken voor individuele Skype sessies. Tijdens die gesprekken kan je kind alle vragen stellen en help ik met opdrachten en de dingen waar je kind tegenaan loopt. We beginnen met een kennismakingsgesprek via Skype met jou en je kind.

    Deelnemers aan het VIP programma hebben de mogelijkheid al hun opdrachten in te sturen voor persoonlijke feedback.

    Ouders ontvangen elke 2 weken een mail met waar we de komende 2 weken aan gaan werken (alleen bij PLUS en VIP). Daarnaast krijgen zij een kort verslag van de Skype sessies. En hebben we telefonisch of mail contact wanneer dat wenselijk is.

Dit zeggen leerlingen over mij.....

Marc Stevens ( Web Design Media )

"Het was erg nuttig en leerzaam."

"Het was erg nuttig en leerzaam. Tot nu toe heb ik er al wel wat aan gehad, want ik heb nu een goede werkplek. Je hebt me erg goed geholpen met verschillende manieren van mindmaps maken."

Lizelot (3e klas TL)
Marc Stevens ( Web Design Media )

"Ik heb meer tijd om andere dingen te doen."

"Ik vond het leerzame lessen. Je gaf goede uitleg. Ik heb er echt wat aan gehad, vooral het op een andere manier leren. De planning van me huiswerk maken is ook wel goed, dan heb ik wat meer tijd om andere dingen te doen."

Daphne (3 TL)
Marc Stevens ( Web Design Media )

"Ik geef de lessen en de begeleiding een 8,5."

"Ik geef de lessen en de begeleiding een 8,5. Ik heb geleerd hoe ik moet inplannen qua tijden en manieren om mijn concentratie te verbeteren."

Demy (5 VWO)

Start vandaag! Kies het pakket dat bij jou past.

Basis

Programma van 12 weken met alle informatie die je kind nodig heeft om SLiM te leren & plannen.

SLiM huiswerkplanner

Een jaar lang toegang tot het programma.

297 euro

3 termijnen van:
110 euro

Plus

Programma van 12 weken met alle informatie die je kind nodig heeft om SLiM te leren & plannen.

SLiM huiswerkplanner

Toegang tot het programma, zolang deze bestaat.

4 x 30 minuten coaching via Skype (met kort verslag voor ouders wanneer gewenst).

Kennismakingsgesprek met ouders en leerling via Skype.

Elke 2 weken een mail voor ouders met uitleg en tips.

Elke week een mail voor de leerling met uitleg over de opdrachten.

497 euro

3 termijnen van:
175 euro

Let op: er is plek voor maximaal 10 leerlingen. Vol = vol

VIP

Programma van 12 weken met alle informatie die je kind nodig heeft om SLiM te leren & plannen.

SLiM huiswerkplanner

Toegang tot het programma, zolang deze bestaat.

6 x 30 minuten coaching via Skype (met kort verslag voor ouders wanneer gewenst).

Kennismakingsgesprek met ouders en leerling via Skype.

Elke 2 weken een mail voor ouders met uitleg en tips.

Elke week een mail voor de leerling met uitleg over de opdrachten.

Feedback op alle opdrachten.

697 euro

3 termijnen van:
240 euro

Let op: er is plek voor maximaal 5 leerlingen. Vol = vol

Alle leerlingen worden door mij persoonlijk begeleid, hierdoor is er een beperkt altijd plekken beschikbaar.

Maak mij wat wijs! heeft het recht de prijzen elk moment te verhogen.​

Veelgestelde vragen

Hier vind je de antwoorden op veel gestelde vragen:

Hoe kan ik me aanmelden?

Ik twijfel of het wat voor mijn kind is.

Hoe lang heb ik toegang tot het programma?

Kan je ook korter/langer over het programma doen?

Welk pakket is het meest geschikt voor mij?

Mijn vraag staat er niet tussen....