Leerlingen hoeven niet ongemotiveerd in de klas te hangen.
Het is waarschijnlijk de grootste uitdaging in het onderwijs. Leerlingen die passief en ongeïnteresseerd in de klas hangen. Druk met van alles, maar niet met de les.
Docenten zijn vaak keihard aan het werk om de leerlingen in actie te krijgen. En probeert de docent met bijvoorbeeld werkvormen de leerlingen te inspireren. Het voelt vaak zelfs alsof de docent harder werkt dan de leerlingen...
Maar wat als de motivatie écht van binnenuit komt, uit de leerlingen zelf?
Wat als je hen kun helpen om zelf de verantwoordelijkheid te nemen over hun eigen motivatie en gedrag?
In mijn trainingen leer je hoe je leerlingen bewust kunt maken van hun eigen gedrag en de invloed die zij daarop kunnen uitoefenen. Dit gaat verder dan werkvormen of trucjes. Dit gaat om de manier waarop je naar leerlingen kijkt en met ze communiceert.
Door leerlingen te helpen inzicht te krijgen in hun eigen motivatie en gedrag en hen te leren hoe zij hun gedrag kunnen sturen, bereik je echt veranderingen in de klas.
Dit zorgt niet alleen voor actievere, gemotiveerdere leerlingen, maar ook voor een betere relatie tussen de docent en leerling én een positief effect op de klasdynamiek.
Het resultaat? Docenten ervaren meer voldoening en ontdekken dat hun eigen motivatie en werkplezier ook groeit.
Bij mij geen groot, onpersoonlijk trainingsbureau. Je hebt alleen met mij te maken :) Dat betekent: maatwerk, korte lijntjes en een aanpak die volledig is afgestemd op de dagelijkse praktijk in jullie school.
Ben je benieuwd naar wat deze aanpak voor jouw team kan betekenen? Plan dan een kennismakingsafspraak in, waarin we vrijblijvend de mogelijkheden bespreken.