Leren met plezier, week 6

Leren met plezier, week 6.

De week een ander soort boek erbij, voor de ondernemers onder ons. De online marketingmachine. Daarnaast een vervolg van Covey, De 7 eigenschappen van effectief leiderschap.

De online marketingmachine

Dit boek heb ik al eens eerder doorgelezen. Toen heb ik er niet zo heel veel meegedaan. Ik ben al veel bezig met online marketing. En ik weet niet of je het herkent, maar als je ergens al veel over weet (of je denkt dat je er veel over weet….), dan is het een uitdaging om open naar informatie te kijken. Ik kan dan soms snel denken ‘weet ik al’. Maar weten en doen/toepassen is een groot verschil. Ik heb dit boek dan ook gelezen met als doel ernaar te kijken welke dingen handig zijn om nog eens goed naar te kijken en wat belangrijk is om de focus op te leggen. Het boek is hier heel geschikt voor. Het is ook zeker een aanrader als je net start met online marketing of hiermee wilt gaan starten.

Online marketing wordt in het boek omschreven als een huis waarvan je eerst een fundament moet bouwen. Als dat fundament er staat, kun je uitbouwen. Je kunt uitbouwen zoveel als je wilt, hoe meer je uitbouwt, hoe meer aanvragen je krijgt.

Online marketing is een lange termijn strategie. Het duurt 3 tot 6 maanden voor de 1e resultaten.
Het fundament van je huis is een sterk merk.
Het huis een effectieve website.
Aanbouwtjes zijn de Social Media, contentmarketing en e-mailmarketing.

Je begint met het fundament, in het boek staat een 5 stappenplan voor de perfecte positionering. Ik ga deze 5 stappen gebruiken om mijn positionering weer scherp te stellen. Ik merk steeds dat het belangrijk is om dit regelmatig te doen. Omdat dit in de loop van de tijd verandert.

Als het fundament staat, kun je verder met een effectieve website. Waarbij voor een dienstenpagina in dit boek gebruik wordt gemaakt van de SPORC methode. Wat inhoudt dat je de volgende dingen beschrijft op je pagina:
Situatie
Pijn
Oplossing
Resultaat
Call to action
Waarbij ik eerlijk moet toegeven dat dit zoiets is waarvan ik dan denk ‘dat weet ik allang‘. Bij elke training die ik over ondernemen gevolgd heb, wordt dit besproken. Maar toch is het ook iets, waarvan ik scherp moet blijven op het toepassen. Hoe is dat voor jou? Pas jij dit al toe op je website?

Daarna gaat de schrijver in op effectieve e-mailmarketing. Hij beschrijft hoe je een auto-responder op kunt zetten die leidt tot een laagdrempelige kennismaking. Hier heb ik ook al vele voorbeelden van gezien en ik moet zeggen dat de ideeën hierover nogal verschillen… Ik volg mijn eigen plan, maar er staan zeker dingen in dit boek die ik daarbij ga gebruiken.

Als laatste komt het analyseren van je website. 6 cijfers die je moet kennen:
– Herkomst bezoekers
– Aantal unieke bezoekers
– Meest bezochte landingspagina’s
– Gemiddelde tijd op website
– Bouncepercentage (dit is het % van het aantal bezoekers dat na 1 pagina de website weer verlaat, 40-60 % is normaal)
– conversiepercentage

Focus op 2 doelen: het laten stijgen van het aantal bezoekers en het stijgen van het conversiepercentage.

Vind je bovenstaande interessant en wil je hiermee aan de slag. Dan kan ik je zeker aanraden het hele boek te lezen. In dit blog staat natuurlijk maar een klein beetje informatie uit het boek.
Klik hier voor het boek ‘de online marketingmachine’ 

De 7 eigenschappen van effectief leiderschap

In week 1 en en week 2 van Leren met plezier, schreef ik over de eerste 3 eigenschappen van effectief leiderschap. De eerste 3 eigenschappen horen bij onafhankelijkheid, overwinningen op jezelf.
Nu ben ik in deel 3 van het boek aanbeland, waarbij het gaat over wederzijdse afhankelijkheid, overwinningen met de omgeving. Voordat eigenschap 4 wordt besproken, gaat het eerst over de emotionele bankrekening. Hier heb je ongetwijfeld eerder over gehoord. In relaties met anderen is er een emotionele bankrekening. Relaties zijn investeringen op lange termijn, waarbij het belangrijk is regelmatig positieve stortingen te doen. Er zijn 6 belangrijke stortingen:
– De ander begrijpen (zoals je zelf begrepen wilt worden)
– Op de details letten (een klein gebaar is zo belangrijk)
– Woord houden
– Verwachtingen verduidelijken (in het begin al duidelijk maken)
– Integriteit tonen (beloften gestand doen en verwachtingen waarmaken, loyaliteit voor degene die niet aanwezig is)
– Oprecht verontschuldigen voor een opname

Verder ben ik nog niet gekomen…. Wel ben ik erg nieuwsgierig naar het vervolg!

Koop hier het boek: De 7 eigenschappen van effectief leiderschap. 

Wat heb jij geleerd deze week? Tof als je het onder dit blog deelt!  

Meer leren bij Maak mij wat wijs?!
Workshop Motiveer jouw leerlingen. 
Door met jouw leerlingen in gesprek te gaan, de motivatie om te veranderen vergroten.
Maak kennis met de evidence based methode ‘motiverende gespreksvoering’ en ervaar wat dit binnen jouw werk toe kan voegen.
Training Motiverende Gespreksvoering in het onderwijs.
Zorg ervoor dat jouw leerlingen ook echt gaan doen wat ze tijdens jouw begeleiding geleerd hebben – zonder dat dit jou meer tijd en energie kost.
Trainersopleiding SLiM
Vol vertrouwen jouw leerlingen leren leren & plannen, zelfs als ze niet gemotiveerd zijn. Opleiding op maat: kies zelf de modules waar jij mee aan de slag wilt.

Please follow and like us:
WhatsApp chat
>
error

Interessant blog? Super als je deze deelt :)