Ik was die middelbare scholier die niet kon plannen en leren, die zich niet kon concentreren, last had van faalangst en alles interessanter vond dan school. Motivatie had ik niet. Leren deed ik niet of veel te laat. Ik had hier de nodige ruzies en discussies over met mijn ouders.

Uiteindelijk haalde ik mijn havo-diploma na een herexamen, met een 5,5 gemiddeld voor alle vakken. In mijn tijd op de havo had ik het idee dat ik niet goed kon leren. Wat uiteraard niet erg goed was voor mijn zelfvertrouwen. Het heeft lang geduurd voor ik wist dat ik prima kon leren, maar dat ik gewoon niet wist hoe ik het moest doen...

De pabo kwam ik nog wel door zonder goed te kunnen leren en plannen en pas tijdens mijn masterstudie voor remedial teacher leerde ik dit goed. Dit was ook echt nodig, anders had ik mijn diploma nooit kunnen halen. Tijdens deze studie deed ik een onderzoek naar het verband tussen motivatie en studievaardigheden en begon ik met het begeleiden van tieners bij het leren en plannen. 

Het werd me al snel duidelijk dat hier veel meer bij komt kijken dan alleen het leren plannen en het aanleren van een leerstrategie, want zonder motivatie, zullen leerlingen niet met deze vaardigheden doen. 

Ik kwam in aanraking met Motiverende gespreksvoering en was hier meteen in geïnteresseerd. Ik volgde trainingen Motiverende gespreksvoering en dit zorgde er al snel voor dat de begeleiding van mijn leerlingen veel meer impact had. 

Ik geniet enorm van het voeren van deze gesprekken met leerlingen, ze verrassen me telkens weer met inzichten, ideeën en hun wijsheid. Dat gun ik anderen ook en inmiddels geniet ik tijdens de trainingen Motiverende gespreksvoering die ik aan onderwijsprofessionals geef van de gesprekken die met elkaar en met leerlingen gevoerd worden. Het is het leukste aan mijn werk als anderen vertellen over de impact die zij met hun gesprekken hebben. 

Pauline in een paar woorden:

Dit zeggen anderen over mij (en ik ben het ermee eens..):

Eerlijk, betrouwbaar, nuchter, open, weet waar ze over praat, denkt echt met je mee, praktisch en enthousiast.

Ik ben niet van de poespas en het zweverige. Gewoon doen, lekker praktisch aan het werk. De theorie vertalen naar de praktijk. En hier mag bij gelachen worden!

Even terug in de tijd:

Na het behalen van mijn Pabo diploma heb ik 2,5 jaar in het Speciaal Basis Onderwijs en Voortgezet Speciaal onderwijs gewerkt. Vanaf 2009 tot 2017 heb ik op een basisschool gewerkt. Altijd in de bovenbouw en het liefst voor groep 8.

Tussen 2013 en 2015 heb ik de Master SEN (Remedial Teacher) gedaan. Tijdens deze opleiding is mijn interesse in het online werken, leren leren, plannen en motiveren ontstaan. Daar is de basis gelegd voor wat ik nu doe.

In 2012 ben ik begonnen met Maak mij wat wijs!

Sindsdien is er veel gebeurd en heb ik veel geleerd. Ik heb veel korte en langere opleidingen gedaan. Gericht op het begeleiden van leerlingen, maar ook gericht op ondernemen. 

In 2016 is de eerste leerling gaan werken met het online programma SLiM leren leren & plannen. Sindsdien hebben er 500+ leerlingen met plezier en succes met dit programma gewerkt.

In 2017 is de eerste ronde van de trainersopleiding SLiM huiswerk gestart. Met nu ruim 20 SLiM trainers. Ook ben ik in 2017 gestart met mijn eigen praktijk voor huiswerkbegeleiding.

In 2019 zijn hier de trainingen in Motiverende Gespreksvoering bij gekomen. Doe ik zowel in mijn eigen praktijk als op scholen/congressen enz. geef.

In 2020 stopte ik met de huiswerkbegeleiding om me volledig te kunnen richten op het geven van trainingen aan onderwijsprofessionals. Ik geef trainingen op het gebied van Motiverende gespreksvoering, leren leren & plannen en concentratie.
Ook kwam in 2020 mijn boek: Motiveer en leer! uit.

Hier word ik blij van:

  • Man Tim en zoons Wout van 9 en Niek van 7
  • Groei (zowel zakelijk als persoonlijk)
  • Zon en zee
  • Tennis
  • Zeilen
  • Lekker eten (liefst op een terrasje in de zon)
  • Skiën
  • Popcorn
  • Lezen
  • Uitslapen

Houden we contact? Je kunt me hier vinden:

>